T: Business ID: 703 I: 1049 P: 6.81 C: 0.0019

How Talking Too Much Can Hurt You by @RosatoDonna

 CareerWhen you’ve got the floor in a meeting, do you notice people looking at the clock or their phones?

When you’re chatting over the water cooler, do you find yourself chiming in before your colleagues finish their sentences?

Do you typically go off on tangents when you tell a story?

Do people nod blankly and say “uh huh” a lot when you’re speaking?

Do you notice that people at work prefer to communicate with you via email?

You may be an overtalker.

Most people who talk too much don’t realize they do it, says Annie Stevens, managing partner for ClearRock, a leadership development and executive coaching firm. No matter whether it’s fueled by insecurity or overconfidence, however, this quality can be deadly to one’s career—especially these days.




chanelAD1   


T: Business ID: 766 I: 704 P: 12.57 C: 0.0028

   Twitter Google Facebook LinkedIn Tumblr StumbleUpon Reddit Pinterest
Logística

¿Qué es, en realidad, un inventario?

 LogísticaInventario, una palabra que no nos es desconocida del todo, ha alcanzado una notoriedad
muy alta, hemos escuchado que debemos mantener niveles óptimos de inventarios, pero
¿Qué es eso?; ¿Cuánto inventario se deber mantener? Si se mantienen inventarios
demasiado altos, el costo podría llevar a una empresa a tener problemas de liquidez
financiera, esto ocurre porque un inventario "congelado" inmoviliza recursos que podrían
ser mejor utilizados en funciones más productivas de la organización. Además, el
inventario "congelado" tiende a tornarse obsoleto, a quedar fuera de uso y corre el riesgo
de dañarse.
Por otro lado, si se mantiene un nivel insuficiente de inventario, podría no atenderse a los
clientes de forma satisfactoria, lo cual genera reclamaciones, reducción de ganancias y
pérdida de mercado, al no afirmar la confiabilidad de los clientes en la capacidad de
reacción de la empresa, ante las fluctuaciones del mercado.




rolexAD1  


T: Business ID: 762 I: 890 P: 13.09 C: 0.0022

   Twitter Google Facebook LinkedIn Tumblr StumbleUpon Reddit Pinterest
Logística

Principios del almacén según ingenieriaindustrialonline

 Logística PRINCIPIOS DEL ALMACÉN

Como ya ha sido tratado en el módulo de Administración de Inventarios, todo manejo y almacenamiento de materiales y productos es algo que eleva el costo del producto final sin agregarle valor, en teoría es un mal necesario, razón por la cual se debe conservar el mínimo de existencias con el mínimo de riesgo de faltantes y al menor costo posible de operación.
Para llevar a cabo tal empresa, la gestión de almacenes debe establecer y regirse por unos principios comunes fundamentales, conocidos como principios del almacén (aplicables a cualquier entorno):

La custodia fiel y eficiente de los materiales o productos debe encontrarse siempre bajo la responsabilidad de una solo persona en cada almacén.
El personal de cada almacén debe ser asignado a funciones especializadas de recepción, almacenamiento, registro, revisión, despacho y ayuda en el control de inventarios.
Debe existir un sola puerta, o en todo caso una de entrada y otra de salida (ambas con su debido control).
Hay que llevar un registro al día de todas las entradas y salidas.
Es necesario informar a control de inventarios y contabilidad todos los
movimientos del almacén (entradas y salidas), la programación y control de producción sobre las existencias.
Se debe asignar una identificación a cada producto y unificarla por el nombre común y conocido de compras, control de inventario y producción.
La identificación debe estar codificada.
Cada material o producto se tiene que ubicar según su clasificación e identificación en pasillos, estantes, espacios marcados para facilitar su ubicación. Esta misma localización debe marcarse en las tarjetas correspondientes de registro y control.
Los inventarios físicos deben hacerse únicamente por un personal ajeno al almacén.
Toda operación de entrada o salida del almacén requiriere documentación autorizada según sistemas existentes.
La entrada al almacén debe estar prohibida a toda persona que no esté asignada a él, y estará restringida al personal autorizado por la gerencia o departamento de control de inventarios.
La disposición del almacén deberá ser lo más flexible posible para poder realizar modificaciones pertinentes con mínima inversión.
Los materiales almacenados deberá ser fáciles de ubicar.
La disposición del almacén deberá facilitar el control de los materiales.
El área ocupada por los pasillos respecto de la del total del almacenamiento propiamente dicho, debe ser tan pequeña como lo permitan las condiciones de operación.




lexusAD  


T: Business ID: 767 I: 748 P: 13.36 C: 0.0027

   Twitter Google Facebook LinkedIn Tumblr StumbleUpon Reddit Pinterest
Almacén

Las partes básicas de un Almacén

 AlmacénUn Almacén bien administrado debe contar con:
Un edificio.
Ambientes bien delineados.
Racks bien identificados.
Posiciones bien identificadas en los racks.
Equipamiento técnico para el manejo del tipo de material que se almacena.
Equipamiento de computación necesario para administrar la información del almacén.
Personal bien entrenado en las mejores prácticas de logística.




tezAD2   


T: Business ID: 773 I: 503 P: 10.70 C: 0.0040

   Twitter Google Facebook LinkedIn Tumblr StumbleUpon Reddit Pinterest
Customer

Essentials For Excellent Customer Service by @MikeSchiemer

 CustomerCustomer service is one of the most important business segments because it involves direct contact with potential buyers. Exceptional customer service practices can drive sales and improve company’s reputation.

According with @MikeSchiemer, these are:

Positive Language.
Master Time Management.
Apply Basic Behavioral Psychology Principles.
Calming Approach.
Use Advanced Customer Service Technology.
Persuasion Skills.
Product Knowledge.




tezAD2  


T: Business ID: 737 I: 838 P: 6.25 C: 0.0024

The changing face of business - and the part artificial intelligence has to play

 WEFArtificial Intelligence (AI) may be the single most disruptive technology the world has seen since the Industrial Revolution. Granted, there is a lot of hype out there on AI, along with doomsday headlines and scary movies. But the reality is that it will positively and materially change how we engage with the world around us. It’s going to improve not only how business is done, but the kind of work we do – and unleash new levels of creativity and ingenuity.

In fact, research from Accenture estimates that artificial intelligence could double annual economic growth rates of many developed countries by 2035, transforming work and fostering a new relationship between humans and machines. The report projects that AI technologies in business will boost labor productivity by up to 40 percent. Rather than undermining people, we believe AI will reinforce their role in driving business growth. As AI matures, it will potentially serve as a powerful antidote for the stagnant productivity and shortages in skilled labor of recent decades.





T: Business ID: 705 I: 1003 P: 6.51 C: 0.0020

Looking for the ideal job? There's an equation for that

 LaboralYou’re looking for your dream job, and you receive an offer, but how do you know if this one is the one? Maths.

Brian Christian, co-author of Algorithms to Live By: The Computer Science of Human Decisions has examined the science behind decision making and come up with the answer to when you should stop holding out for a better offer and just commit.

It all comes down to one equation: your best option is the one you find 37% of the way through your search period.

This is ‘optimal stopping’ theory, and it is a formula that can be applied to more than just hunting for your ideal job.

It can also be of use to people on the other side of the table who are hiring new employees. The secretary problem, as shown in the graph below, is a well-known example of the dilemma faced by employers.




Holywood   


T: Business ID: 684 I: 1147 P: 7.17 C: 0.0017

DIC-2016 Twitter just lost two more of its senior executives. By @alexeheath

 TwitterTwitter has lost two more of its senior executives as it faces mounting pressure to increase its revenue and grow its user base.

The company's chief technology officer, Adam Messinger, and VP of product, Josh McFarland, both announced that they are leaving the company on Tuesday.

Messinger has been Twitter's CTO since 2013, and joined the company in 2011 from Oracle. McFarland joined Twitter in 2015 through its $532 million acquisition of his ad tech startup TellApart.

Both departures come shortly after longtime Twitter COO Adam Bain abruptly stepped down in early November. Twitter also lost its vice president of ad sales, Richard Alfonsi, to Stripe in early December.




tezAD2  

Contactos

Teléfonos: +58 212 578 1145
Fax: +58 212 576 3892