T: Education ID: 698 I: 1940 P: 15.77 C: 0.0010

Highly Effective Students Make sure they're not distracted while they're studying.



lexusAD  


T: Education ID: 692 I: 1942 P: 15.79 C: 0.0010

Highly Effective Students Plan when they're going to study.



tezAD2   


T: Education ID: 697 I: 1945 P: 15.81 C: 0.0010

Highly Effective Students Always review their notes before starting an assigment.



tezAD2   


T: Education ID: 695 I: 1948 P: 15.84 C: 0.0010

Highly Effective Students Never procrasitinate their planned study session.



tezAD2  


T: Education ID: 696 I: 1949 P: 15.85 C: 0.0010

Highly Effective Students Start with the most difficult subject first.




T: Education ID: 739 I: 1657 P: 16.91 C: 0.0012

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Evaluación

Los Criterios de Evaluación

 Evaluación

Los Criterios de Evaluación


En la evaluación del aprendizaje con un enfoque educativo con orientación por competencias, ya sea para programas de estudio por asignaturas o con estructura modular o también para cursos específicos, es un requerimiento necesario y complementario a la tarea evaluadora el establecer criterios de evaluación para los diferentes objetivos o aprendizajes esperados, planteados en los diferentes programas de asignaturas o cursos.

Los criterios de evaluación, deben entenderse como indicadores concretos de aprendizaje, los cuales deberían demostrar los alumnos como producto del proceso enseñanza y aprendizaje.

También debe considerárselas como parámetros o patrones, los cuales son utilizados para designar una base de referencia para el juicio de valor que se establece al evaluar.



Holywood   


T: Education ID: 713 I: 1968 P: 16.97 C: 0.0010

Autism breakthrough: One protein's sweeping influence on development of autism revealed

 AutismAs many as a third of autism cases could be explained by a scarcity of a single protein in the brain, Toronto scientists have revealed. The findings provide a unique opportunity to develop treatments for a disorder that is rooted in a motley crew of genetic faults.

Researchers induced autistic-like behaviour in mice by lowering the levels of a protein called nSR100 (also known as SRRM4), which is important for normal brain development. The study, published in the December 15 issue of the journal Molecular Cell, builds on the teams' previous work which showed that the nSR100 protein was reduced in the brains of autistic people.

The teams were led by Professors Benjamin Blencowe of the University of Toronto's Donnelly Centre and Sabine Cordes of the Department of Molecular Genetics and Sinai Health System's Lunenfeld-Tanenbaum Research Institute.




tezAD2  


T: Education ID: 748 I: 1567 P: 17.03 C: 0.0013

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Geomería

Así se conoció la circunferencia de la tierra. Video de youtube



Marriot  


T: Education ID: 714 I: 1957 P: 17.17 C: 0.0010

Newton and the Equations of Nature by @techreview

 PhysicsPublished on Dec 22, 2016 by @techreview
We all know Isaac Newton for something that he never did: discovering gravity when an apple fell on his head and woke him up from a nap under a tree. This is what actually happened.




tezAD2  


T: Education ID: 749 I: 1580 P: 17.17 C: 0.0013

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Geometría

Se le ocurrió la forma de saber el tamaño de la tierra

 Geometría

Eratóstenes

(Cirene, c. 284 a.J.C. - Alejandría, c. 192 a.J.C.) Astrónomo, geógrafo, matemático y filósofo griego, una de las figuras más eminentes del gran siglo de la ciencia griega: el de Euclides, Arquímedes y Apolonio. Once años menor que Arquímedes, mantuvo con éste relaciones de amistad y correspondencia científica. Cultivó no sólo las ciencias, sino también la poesía, la filología y la filosofía, por lo que fue llamado por sus coetáneos "pentatleta", o sea campeón de muchas especialidades.
Vivió en Atenas hasta que fue llamado a Alejandría (245 a.J.C.) para educar a los hijos de Tolomeo III y para dirigir la biblioteca de la ciudad. Fue célebre en matemáticas por la criba que lleva su nombre, utilizada para hallar los números primos, y por su mesolabio, instrumento de cálculo usado para resolver la media proporcional. Consideró tan importante la invención del mesolabio que regaló un ejemplar de él a un templo como ofrenda votiva, con un texto en verso que explicaba su utilidad.



tezAD2  


T: Education ID: 740 I: 1686 P: 17.20 C: 0.0012

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Evaluación

Los Criterios de Evaluación

 Evaluación

Los Criterios de Evaluación


En la evaluación del aprendizaje con un enfoque educativo con orientación por competencias, ya sea para programas de estudio por asignaturas o con estructura modular o también para cursos específicos, es un requerimiento necesario y complementario a la tarea evaluadora el establecer criterios de evaluación para los diferentes objetivos o aprendizajes esperados, planteados en los diferentes programas de asignaturas o cursos.

Los criterios de evaluación, deben entenderse como indicadores concretos de aprendizaje, los cuales deberían demostrar los alumnos como producto del proceso enseñanza y aprendizaje.

También debe considerárselas como parámetros o patrones, los cuales son utilizados para designar una base de referencia para el juicio de valor que se establece al evaluar.



montBlancAD1  


T: Education ID: 687 I: 2165 P: 17.46 C: 0.0009

Deep probe of antimatter puts Einstein’s special relativity to the test. By @NewsfromScience

 PhysicsAfter decades of effort, physicists have probed the inner working of atoms of antihydrogen—the antimatter version of hydrogen—by measuring for the first time a particular wavelength of light that they absorb. The advance opens the way to precisely comparing hydrogen and antihydrogen and, oddly, testing the special theory of relativity—Albert Einstein’s 111-year-old theory of how space and time appear to observers moving relative to one another, which, among other things, says that nothing can move faster than light.

"It's a stunning result," says Alan Kostelecky, a theorist at Indiana University in Bloomington who was not involved in the work. For decades, experimenters have dreamed of measuring the spectrum of light absorbed by antihydrogen, Kostelecky says. "Here it is. They're doing it now."

Just as an atom of hydrogen consists of an electron bound to a proton, antihydrogen is an antielectron (or positron) bound to an antiproton. Of course, antihydrogen doesn't occur in nature. Because matter and antimatter particles annihilate each other, antihydrogen would vanish as soon as it touched matter. So physicists must make the stuff in the lab. Still, they expect the properties of antihydrogen to exactly mirror those of hydrogen.




tezAD2  

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